Главная » Файлы » Методична скарбниця » українська мова |
[ Скачать с сервера (125.7 Kb) ] | 14.01.2016, 11:00 |
Заняття №1 Тема. Вступ. Виразне читання як метод риторичного впливу на аудиторію; його значення. Мета: ознайомити учнів із методом риторичного впливу на аудиторію – виразним читанням; Засобами виразного читання: мовленнєвим тактом, логічним наголосом, паузою, інтонацією, Темпом; розвивати навички виразного читання,вміння глибше проникнути в зміст твору, повніше осягти його поетичну красу; виховувати відчуття сили художнього слова. Тип заняття: повторення набутих знань, умінь. Хід заняття І. Повідомлення теми та завдань заняття. ІІ. Повторення набутих знань. 1.Вступне слово вчителя про вивчені засоби виразного читання - що називається інтонацією? Види інтонації. - що називається логічним наголосом? - що таке пауза?Які види пауз ви знаєте? - що таке темп виразного читання? Які є його види?
ІІІ. Застосування набутих знань практично. 1.Читання пісні ‘’Ой весна, весна - днем красна’’. Визначити , які речення слід читати з окличною, питальною чи розповідною інтонацією. 2.Визначити мовленнєві такти в поданому уривку. Над вербами, над водою сяяло ясне весняне сонце. Сірі скелі, густі лози під скелями наче грілися в теплому світі. На скелях блищали кущі жовтих весняних квіток, неначе хто натикав їх у щілини. Купи зеленого молодого очерету ледве гойдали зеленим довгим листям. Вода грілась і лисніла проти синього неба. 3. Виразно прочитати поезію Т.Г. Шевченка “Cон”. lV. Підсумок заняття. Домашнє завдання Підготуйте до виразного читання улюблену поезію. Заняття №2 Тема. Виразне читання як метод риторичного впливу на аудиторію. Мета: допомогти учням передавати зображене у художньому творі як живу дійсність під час читання , навчати їх внутрішнім зором бачити дійсність, пройматися почуттями , що хвилюють героїв, розвивати усну уяву, творче мислення, вміння відчувати написане словами; виховувати вміння бачити , чути, переживати. Тип заняття : закріплення набутих знань. Хід заняття І. Повідомлення теми, мети заняття. ІІ. Повторення домашнього завдання. Виразне читання улюблених поезій. ІІІ. Основна частина заняття. 1.Поняття про жест і міміку як засоби виразного читання. 2.Поняття про підтекст і його види. 3. Поняття про постановку виконавського завдання. 4. Поняття про поділ тексту на частини. ІV. Розповідь вчителя про жести і міміку. Завдання жестів і міміки полягає в тому, щоб підсилити вираження думки, підкреслити у персонажа щось особливе, виразити ставлення до зображуваного. Наприклад: візьмемо прислів’я ‘’Не в свої сани не сідай’’. Вимовляючи слова ‘’не сідай ‘’ на мить піднімемо палець або глузливо посміхнемося. Цим ми виразимо іншим застереження від необачного вчинку. | |
Просмотров: 1841 | Загрузок: 103 | Рейтинг: 1.0/2 |
Всего комментариев: 0 | |