Неділя
19.11.2017
04:07
Вітаю Вас, Гість
Главная » Файлы » Методична скарбниця » українська мова

Факультатив з української мови та літератури. Конспекти занять. Мусіюк С. С.
[ Скачать с сервера (125.7Kb) ] 14.01.2016, 11:00

 Заняття №1

Тема. Вступ. Виразне читання як метод риторичного впливу на аудиторію; його значення.

Мета: ознайомити учнів із методом риторичного впливу  на аудиторію – виразним читанням;

           Засобами виразного читання: мовленнєвим тактом, логічним наголосом, паузою, інтонацією,

          Темпом; розвивати навички виразного  читання,вміння глибше проникнути  в зміст твору, повніше осягти його поетичну красу; виховувати відчуття сили художнього слова.

Тип заняття: повторення набутих знань, умінь.

Хід заняття

І. Повідомлення теми та завдань заняття.

ІІ. Повторення набутих знань.

1.Вступне слово вчителя про вивчені засоби виразного читання

- що називається інтонацією? Види інтонації.

- що називається логічним наголосом?

- що таке пауза?Які види пауз ви знаєте?

- що таке темп виразного читання? Які є його види?

 

ІІІ. Застосування набутих знань практично.

1.Читання пісні ‘’Ой весна,  весна - днем  красна’’. Визначити , які речення слід читати з окличною, питальною чи розповідною інтонацією.

2.Визначити мовленнєві такти в поданому уривку.

   Над вербами, над водою сяяло ясне весняне сонце. Сірі скелі, густі лози під скелями наче грілися в теплому світі. На скелях блищали кущі жовтих весняних квіток, неначе хто натикав їх у щілини. Купи зеленого молодого очерету ледве гойдали  зеленим довгим листям. Вода грілась і лисніла проти синього неба.

3. Виразно прочитати поезію Т.Г. Шевченка “Cон”.

lV. Підсумок заняття.

Домашнє завдання

Підготуйте до виразного читання улюблену поезію.

Заняття №2

Тема. Виразне читання як метод риторичного впливу на аудиторію.

Мета: допомогти учням передавати зображене у художньому творі як живу дійсність під час читання , навчати їх внутрішнім зором бачити дійсність, пройматися почуттями , що хвилюють героїв, розвивати усну уяву, творче мислення, вміння відчувати написане словами; виховувати вміння бачити , чути, переживати.

Тип заняття : закріплення набутих знань.

Хід заняття

І. Повідомлення теми, мети заняття.

ІІ. Повторення домашнього завдання.

         Виразне читання улюблених поезій.

ІІІ. Основна частина заняття.

        1.Поняття  про жест і міміку як засоби виразного читання.

        2.Поняття про підтекст і його види.

        3. Поняття про постановку виконавського завдання.

        4. Поняття про поділ тексту на частини.

ІV. Розповідь вчителя про жести і міміку.

Завдання жестів і міміки полягає в тому, щоб підсилити вираження думки, підкреслити у персонажа щось особливе, виразити ставлення до зображуваного.

Наприклад: візьмемо прислів’я ‘’Не в свої сани не сідай’’. Вимовляючи слова ‘’не сідай ‘’ на мить піднімемо палець або глузливо посміхнемося. Цим ми виразимо іншим застереження від необачного вчинку.

Категория: українська мова | Добавил: Шимківці
Просмотров: 597 | Загрузок: 52 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0